Hallo trouwe en nieuwe communicatie blog lezers. Dankjewel dat je ook deze week weer de tijd neemt om mijn communicatie blog te lezen. Even iets anders dan die vele zorgwekkende nieuwskoppen. Nee, Communicatie-expert gaat liever voor positief of leuk nieuws. Gewoon omdat het kan en mag. En wie gaat er niet liever zo onbezorgd mogelijk door het leven ? Nou, onze keuze is gauw gemaakt, wij gaan voor positief !
Deze week een aantal communicatieve feestelijke feiten, winnaarsbeleid is een keuze en kernwaardes bij bestuurscultuur.
De veilige feestelijke zorgfeiten :
- Nederland telt 69 ziekenhuizen ;
- Nederland heeft 39.000 bedden ;
Met 470 Corona patiënten zijn dat per ziekenhuis gemiddeld 7 (6,8) Covid-ers. (stand 9-10-2021, RIVM).
Daarvan op de IC : 127 oftewel 2 IC patiënten er ziekenhuis. Want zeg nu zelf, 1,84 patiënt bestaat nu eenmaal niet. Dus dat ronden we naar bovenaf. (Bron: Twitter, Dr. Van Uffort aangepast cijfers o.b.v. RIVM)
Sturen op positieve cijfers en VIP behandeling dankzij Corona
Kwalitatieve bestuurders die sturen op de werkelijke (positieve) feiten en cijfers in de dagelijkse realiteit. Een realiteit die verder reikte dan de kunde van het OMT... er zijn dus nog 38.530 ziekenbedden beschikbaar en dat voor ruim 17.000.000 mensen. Corona bedraagt dus net 1 % van de beschikbare ziekenhuis bedden. En met de komst van Molnupiravir die slechts € 600 kost - fractie van ziekenhuisbed op de IC - kan dat aantal IC-ers dus verder omlaag. Communicatie maakt ook hier weer het positieve verschil. Net als de inzet van het team aan zorgmedewerkers, die dit met elkaar hebben opgeleverd, top die betaalde burgerkracht ! Zo mocht ik zelf van de week model staan voor een röntgenfoto. Was ik toch mooi even ‘zorg fotomodel’. Netjes op afspraak, korte wachttijd, 1 zorgmedewerker die alle handelingen begeleidde. Binnen paar minuten stond ik weer buiten. Zo’n VIP behandeling beviel mij uitstekend. Toch een mooie ontwikkeling die je dankzij Corona minimaal het gevoel geeft dat je ook echt iets terugkrijgt voor je maandelijkse zorgpremie. Vanaf mijn blog een compliment aan het Flevoziekenhuis (Almere) hoe soepel jullie dit hebben georganiseerd, dank je wel.
VIP zorg fotomodel
Mooie bijkomstigheid van zo’n Zorg fotomodel VIP arrangement ? Het is zelfs op je 50ste nog mogelijk om een carrière als zorg fotomodel te realiseren, haha. Enige nadeel van die zorg fotomodel carrière, is wel dat je geld mee moet brengen, maar goed je weet je dan wel verzekerd van een VIP arrangement en dat heeft zeker toegevoegde waarde. Nu nog hopen dat de uitslag goed nieuws brengt, dan zoek ik in plaats van een rollator voor mijn verjaardag nog even door naar een ander passend cadeau, haha. Want als de uitslag van de röntgenfoto negatief is, dan is dat positief voor mij. Leuk schoolvoorbeeld van communicatie. BV Nederland stuurt op aantal positieve Corona testen, terwijl het positief is als je negatief test... winnaarsbeleid is een keuze. En als dat schuurt, jammer dan, haha.
Burgers en verwachtingen bij goed bestuurschap
Als burger heb je positieve verwachtingen, zeker in een welvarend land als Nederland. Je wilt genieten van het leven, lachen, fijne emoties, je behaaglijk voelen. En als je hulp nodig hebt je op de Overheidsdeur aankloppen en goed worden geholpen. Bij een goed en kwalitatief bestuurt land wordt onrecht voorkomen, wordt je energierekening niet gelijk je persoonlijke faillissement vanwege de torenhoge belastingen en mag je als gevaccineerde en ongevaccineerden gewoon van een bioscoopje of theatervoorstelling genieten. Intussen worden problemen zoals moorden, drugs, schietpartijen en overvallen in het belang van de burger door de bestuurlijke heelmeesters en - juffen gefikst. Mijn vorige blogs over NAR, de bureaucratische burn-out of kijkend naar de onderwijs NOO laten zien dat er nog heel veel positieve winst voor BV Nederland te behalen valt op weg naar kwalitatief en goed bestuurschap.
Tweet over kernwaardes van Communicatie-expert :
https://twitter.com/nl_expert
Eigen kernwaardes als bestuur aandurven
Het mag duidelijk zijn dat bestuurders van Nederland nog heel wat lessen goed bestuurschap te volgen hebben bij de levende burger, zodat de kansen om dit wel kracht bij te zetten wel worden benut. Soms krijgt Communicatie-expert de indruk dat er een speciale cursus "Brokkenpiloot" wordt gevolgd. Geef mij maar de cursus "Hoe word ik heelmeester of -juf ? ". Daarin wordt geleerd hoe je wel dienstbaar de Nederlandse burger helpt. Zeg nu zelf, waarom de kansen in ons land laten liggen ? Echt moeilijk hoeft het niet te zijn. Winnaarsbeleid is een keuze. Neem als voorbeeld het onrecht in de jeugdzorg en het onderwijs waar de ouders als criminelen worden behandeld en mentaal worden mishandeld (zie Schoolveteraan). Dit vaak alleen omdat hun kind ziek is of iemand wantrouwend is naar de ouders of verzorgers, veelal vanuit scholen die zich met de opvoeding inmengen i.p.v. leveren waar ze voor worden betaald: onderwijs.
Die verantwoordelijkheid voor procedures, taken en regels ligt bij de bestuurders. Het zou toch wat zijn als je het als bestuurder aandurft om wel te kiezen voor een focus op onderwijs en het wel goed regelt voor de burger. Dat jij je als bestuurder hard maakt en de kracht benut om die positieve energie over te dragen op je team: leveren van onderwijs.
Worden kinderen in het passend onderwijs in eens wel met een diploma afgeleverd die hun talenten onderschrijft i.p.v. laten uitstromen. Dit omdat je als school niet aan zorgplicht voldoet en geen maatwerk levert, maar waar je wel extra geld voor krijgt overgemaakt. Of over de kwaliteit van scholen die wordt ingezet om via de kinderen de ouders op te voeden... haha. Weten ouders ook gelijk waarom zij worden opgezadeld met extra bijlessen voor hun kind. Extra bijlessen, ook al is de opleiding al betaald door ouders, maar die lessen worden niet geleverd. Accepteren we van bedrijven toch ook niet ? Dan mag je als burger ook verwachten dat je waar voor je geld krijgt, bij overheden is dat wat Communicatie-expert betreft niet anders. En zo simpel kan een positieve gamechanger zijn. Doen waarvoor je door de Nederlandse burger betaald wordt. Dienstbaar zijn en inzetten op win-win, wel kwaliteit en efficiency leveren aan de Nederlandse burger. En gewoon als bestuurder je eigen kernwaardes uitdragen. Dan ben je ook voor de Nederlandse burger van toegevoegde waarde. En die (extra) beloning ? Als jullie het wel goed regelen en er is sprake van tevredenheid. Dan is die hogere beloning als heelmeester of -juf fair enough. Tot dan ? Veel succes met het werk aan de (demissionaire) winkel, er ligt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel wat.
Heeeeeeeele fijne week, geniet en maak er iets moois van. Je bent langer oud dan jong.
Hartelijke groet,
Diana Stroeven | Nima Marketing en Communicatie specialist
Auteur boek en Ebook Schoolveteraan
#Leefnuengeniet
10-10-2021