Communicatie blog.

Communicatie blog – BV Nederland, week van het zelfvertrouwen, thuisleerling budget, Schoolveteraan Podcast en goed werknemerschap BV Nederland blog

Hallo lieve communicatie blog lezers,

Ja ja, er is weer een nieuwe communicatie blog. Wat een feest om hier even nieuwe energie op te laden. Een cadeautje van mij voor u. Deze moeder en auteur van het boek Schoolveteraan heeft er zin in, dus ga lekker zitten en neem even dat momentje voor uzelf en geniet…..

Zo dat was mijn blog voor deze keer, haha.

Is dat goed nieuws of niet, hihi. Nee natuurlijk niet. Ik ga nog even lekker positief door. Komt ie…

Week tegen het pesten
Wist u dat het afgelopen ‘Week tegen het pesten’ was? Nee, ik ook niet maar nu dus wel. Het benadrukken van hoe vervelend het voelt om gepest te worden is de manier waarop BV Nederland vorm geeft aan deze situatie, zonder dat het het maatschappelijke probleem echt op lost. Sterker nog, het wordt communicatief juist benadrukt.

Deze moeder ziet wel kansen voor positieve initiatieven zoals de Masterclass genaamd
“Pest mij maar”. Daar wordt juist afgerekend met de ‘eeuwige’ slachtofferrol en wordt kinderen zelfvertrouwen bij gebracht. Ik vind dat geweldig, omdat je daarmee kinderen wel weerbaarder maakt. En van die weerbaarheid heeft zo’n kind dan levenslang plezier. Ik gun dat kinderen en u ?


Week van het zelfvertrouwen
Het Nederlandse onderwijslandschap was in ieder geval lekker druk met de ‘Week tegen het pesten’. Het heeft zelfs de minister van Onderwijs Dennis Wiersma bereikt. Hoe leuk is dat ? Vanaf deze blog Dennis, zet ’m op en maak er vanaf volgend jaar de ‘Week van het zelfvertrouwen van ‘. Lekker positief, effectief en het lost het individuele probleem wel op. Communicatie maakt het positieve verschil ! Persoonlijke Masterclass bij mij volgen kan natuurlijk ook, je hebt mijn gegevens. Ik geef de garantie dat ik BV Nederland meer oplever dan kost, zelfs met mijn prijskaartje van slechts € 1,50 ex. btw per inwoner van Nederland.


Thuisleerling budget

Maar goed, met het lezen van deze blog heb ik natuurlijk Dennis al weer wat gratis weggegeven. Nou nog 1 cadeautje dan, ik speel gewoon even voor Sinterklaas.

Wie van u mijn boek Schoolveteraan heeft gelezen weet het al, mijn kind werd thuiszitter gemaakt door school zelf. Als moeder en verantwoordelijke ouder baan opgezegd, zodat ons zieke kind geen thuiszitter werd maar thuisleerling. Het kwalitatieve gevolg omdat het onderwijs mijn kind afstandsonderwijs heeft geweigerd en thuiszitter maakte.

En dat mag in Nederland. Die keuze ligt namelijk bij de school en niet bij het kind. Gevolg, ik heb als ouder ‘hun’ leerling “de thuiszitter “ opgevangen. Dan is het natuurlijk ook eerlijk om als tegenprestatie als ouder gebruik te kunnen maken van het Thuisleerling budget. Je levert als ouder tenslotte inkomen in – economisch gevolg van de werkwijze van het onderwijs en het strafrechtelijke beleid dat hiermee samenhangt - terwijl er wel al door burgers wordt betaalt voor die school- en onderwijsfaciliteiten. Die rol krijg je in Nederland als ouder cadeau als je met Passend Onderwijs te maken krijgt dus dan is het geld wel zo reëel. Je hebt als ouders die leerplicht niet zelf bedacht hè, haha.

Het gaat hier eenvoudig weg gewoon om een tegenprestatie die los staat van burgerschap maar een rol die je als ouder door Nederland en een school wordt ingeduwd. En ja zo’n gecreëerde ‘thuiszitter’ en vooral die 'hulptroepen' kost nu eenmaal geld. Helaas, er bestaat geen Thuisleerlingbudget, dus als ouders mag je die pijn ook nog eens voor eigen rekening nemen. Ik vind dat onfatsoenlijk burgerbeleid en het lijkt ook niet op ontzorgen van de burger.

Ouders zijn kindexperts

Goede nieuws voor ouders ? U bent expert van uw eigen kind, dus waarom zou u al die bedachte vreemdenfiguren van Passend Onderwijs of een Jeugdzorg als ouder laten vertellen hoe het voor uw kind werkt? U krijgt ze dan wel ‘gratis’, maar als verantwoordelijke ouder los je dat in ‘no time’ zelf op door naar je kind te luisteren; hoe wel. De huidige Passend Onderwijs oplossingen verstrekken die tool nu eenmaal niet – met vooral de nadruk op niet (!) - terwijl het jaarlijks wel honderden miljoenen euro’s kost met als kwalitatief resultaat geen passend onderwijs, haha. En wie mag dat betalen ? Precies u en ik. Dus zelfs als u niet met Passend Onderwijs te maken heeft, draait u als Belastingbetaler wel voor die niet-effectieve kosten op. In tijden van hoge inflatie verdient die in efficiency wat mij betreft juist meer aandacht. Gewoon doen wat wel werkt,z elfs al is dat thuis zijn. Meedoen op jouw manier is belangrijker dan meedoen op ene manier die niet bij het kind past.

Ik mocht voor mijn boek Schoolveteraan te gast zijn bij de Podcast van Beelddenkers van Natasja Esmeijer. Beluister hier de Podcast via de Schoolveteraan website of klik op onderstaande afbeelding om direct in Spotify de Schoolveteraan Beelddenkers Podcast te beluisteren en trek zelf uw conclusie :

NIEUW ! Podcast. Boek Schoolveteraan te gast bij de podcast van Natasja Esmeijer van Beelddenkers  Het boek Schoolveteraan en Beelddenkers. Over uitgangspunten bij het organiseren van Passend Onderwijs. Over hoe angst bij scholen en leerkrachten leidend zijn bij de keuzes voor kinderen i.p.v. belang van het kind, over faciliteren van de juiste tool die wel bijdraagt aan onderwijs en onrecht aan mensen voorkomt. Over kansen, win-win en wat je als ouders mag verwachten voor je kind, daar wordt tenslotte ook voor betaald. Natasja Esmeijer zelf auteur van het boek Beelddenkers als kwartjes vallen - in gesprek met de moeder - en auteur van het boek Schoolveteraan - over haar expertise : Communicatie.


Wat mij betreft is de oplossing voor het Passend Onderwijs simpel: die ligt voor veel kinderen wel gewoon ‘thuis'. En voilà leve het ‘thuisleerlingbudget’’, ideetje voor onze Dennis, haha.

Voor meer consultancy verwijs ik graag naar mijn contactpagina. Zo, even mijn eigen reclameblok in deze communicatie blog, haha. Maar wel één die tevens een oplossing aandraagt. Ik noem dat win-win. En u krijgt deze als blog lezer nog gratis ook. Zijn Nederlanders gek op toch ? haha.


Goed werknemerschap BV Nederland

Een positieve relatie kent randvoorwaarden met wederzijdse goedkeuring. Bij het aangaan van een relatie voel je “Ja, ik wil”. In een gelijkwaardige relatie kijk je naar elkaars behoefte en doe je elkaar met regelmaat ook een plezier. De kracht van een goede relatie kent zowel lusten en lasten. U als mens, maar zeker als werknemer van de ‘Overheid’ kunt het positieve verschil maken tussen lusten en lasten voor uw burgerlijke medemens. Juist u heeft deze keuze om uit deze Communicatie blog inspiratie halen. U kunt namelijk zelf het goede schoolvoorbeeld geven …. met communicatie.

Hoe? Door uw medemensen, ook wel burgers genaamd, te wijzen op hun recht – uw toegevoegde waarde - in plaats van de ongezonde focus op hun plicht. Dankzij uw inspanningen en door te kijken wat uw medemens wel nodig heeft kunt u zo op een positieve manier wel bijdragen aan hun levensvreugde en welzijn. U maakt daarmee zelfs Nederland een stukje mooier. Het levert ú werkplezier op en draagt positief bij aan het bestaansrecht van uw ambtelijke functie. Win-win. Communicatie maakt het positieve verschil !

Nog even een leuke afsluiter van deze blog. Mocht uw partner binnenkort jarig zijn en twijfelt u nog over een cadeautje?. Zet dan eens een halfuurtje de verwarming aan. Tja, ook zo kunt u laten zien dat u er warmpjes bij zit. Het is dat met de huidige energietarieven of een nieuwe Rolex, haha.

Ik wens je komende tijd veel humor, gezelligheid, koopkracht en liefde. Graag tot een volgende blog !


Liefs vanuit Almere,

Diana Stroeven

Auteur boek Schoolveteraan
#leefnuengeniet

05-10-2022

Communicatie blog – BV Nederland, week van het zelfvertrouwen, thuisleerling budget, Schoolveteraan Podcast en goed werknemerschap BV Nederland blog

Hallo lieve communicatie blog lezers,

Ja ja, er is weer een nieuwe communicatie blog. Wat een feest om hier even nieuwe energie op te laden. Een cadeautje van mij voor u. Deze moeder en auteur van het boek Schoolveteraan heeft er zin in, dus ga lekker zitten en neem even dat momentje voor uzelf en geniet…..

Zo dat was mijn blog voor deze keer, haha.

Is dat goed nieuws of niet, hihi. Nee natuurlijk niet. Ik ga nog even lekker positief door. Komt ie…

Week tegen het pesten
Wist u dat het afgelopen ‘Week tegen het pesten’ was? Nee, ik ook niet maar nu dus wel. Het benadrukken van hoe vervelend het voelt om gepest te worden is de manier waarop BV Nederland vorm geeft aan deze situatie, zonder dat het het maatschappelijke probleem echt op lost. Sterker nog, het wordt communicatief juist benadrukt.

Deze moeder ziet wel kansen voor positieve initiatieven zoals de Masterclass genaamd
“Pest mij maar”. Daar wordt juist afgerekend met de ‘eeuwige’ slachtofferrol en wordt kinderen zelfvertrouwen bij gebracht. Ik vind dat geweldig, omdat je daarmee kinderen wel weerbaarder maakt. En van die weerbaarheid heeft zo’n kind dan levenslang plezier. Ik gun dat kinderen en u ?


Week van het zelfvertrouwen
Het Nederlandse onderwijslandschap was in ieder geval lekker druk met de ‘Week tegen het pesten’. Het heeft zelfs de minister van Onderwijs Dennis Wiersma bereikt. Hoe leuk is dat ? Vanaf deze blog Dennis, zet ’m op en maak er vanaf volgend jaar de ‘Week van het zelfvertrouwen van ‘. Lekker positief, effectief en het lost het individuele probleem wel op. Communicatie maakt het positieve verschil ! Persoonlijke Masterclass bij mij volgen kan natuurlijk ook, je hebt mijn gegevens. Ik geef de garantie dat ik BV Nederland meer oplever dan kost, zelfs met mijn prijskaartje van slechts € 1,50 ex. btw per inwoner van Nederland.


Thuisleerling budget

Maar goed, met het lezen van deze blog heb ik natuurlijk Dennis al weer wat gratis weggegeven. Nou nog 1 cadeautje dan, ik speel gewoon even voor Sinterklaas.

Wie van u mijn boek Schoolveteraan heeft gelezen weet het al, mijn kind werd thuiszitter gemaakt door school zelf. Als moeder en verantwoordelijke ouder baan opgezegd, zodat ons zieke kind geen thuiszitter werd maar thuisleerling. Het kwalitatieve gevolg omdat het onderwijs mijn kind afstandsonderwijs heeft geweigerd en thuiszitter maakte.

En dat mag in Nederland. Die keuze ligt namelijk bij de school en niet bij het kind. Gevolg, ik heb als ouder ‘hun’ leerling “de thuiszitter “ opgevangen. Dan is het natuurlijk ook eerlijk om als tegenprestatie als ouder gebruik te kunnen maken van het Thuisleerling budget. Je levert als ouder tenslotte inkomen in – economisch gevolg van de werkwijze van het onderwijs en het strafrechtelijke beleid dat hiermee samenhangt - terwijl er wel al door burgers wordt betaalt voor die school- en onderwijsfaciliteiten. Die rol krijg je in Nederland als ouder cadeau als je met Passend Onderwijs te maken krijgt dus dan is het geld wel zo reëel. Je hebt als ouders die leerplicht niet zelf bedacht hè, haha.

Het gaat hier eenvoudig weg gewoon om een tegenprestatie die los staat van burgerschap maar een rol die je als ouder door Nederland en een school wordt ingeduwd. En ja zo’n gecreëerde ‘thuiszitter’ en vooral die 'hulptroepen' kost nu eenmaal geld. Helaas, er bestaat geen Thuisleerlingbudget, dus als ouders mag je die pijn ook nog eens voor eigen rekening nemen. Ik vind dat onfatsoenlijk burgerbeleid en het lijkt ook niet op ontzorgen van de burger.

Ouders zijn kindexperts

Goede nieuws voor ouders ? U bent expert van uw eigen kind, dus waarom zou u al die bedachte vreemdenfiguren van Passend Onderwijs of een Jeugdzorg als ouder laten vertellen hoe het voor uw kind werkt? U krijgt ze dan wel ‘gratis’, maar als verantwoordelijke ouder los je dat in ‘no time’ zelf op door naar je kind te luisteren; hoe wel. De huidige Passend Onderwijs oplossingen verstrekken die tool nu eenmaal niet – met vooral de nadruk op niet (!) - terwijl het jaarlijks wel honderden miljoenen euro’s kost met als kwalitatief resultaat geen passend onderwijs, haha. En wie mag dat betalen ? Precies u en ik. Dus zelfs als u niet met Passend Onderwijs te maken heeft, draait u als Belastingbetaler wel voor die niet-effectieve kosten op. In tijden van hoge inflatie verdient die in efficiency wat mij betreft juist meer aandacht. Gewoon doen wat wel werkt,z elfs al is dat thuis zijn. Meedoen op jouw manier is belangrijker dan meedoen op ene manier die niet bij het kind past.

Ik mocht voor mijn boek Schoolveteraan te gast zijn bij de Podcast van Beelddenkers van Natasja Esmeijer. Beluister hier de Podcast via de Schoolveteraan website of klik op onderstaande afbeelding om direct in Spotify de Schoolveteraan Beelddenkers Podcast te beluisteren en trek zelf uw conclusie :

NIEUW ! Podcast. Boek Schoolveteraan te gast bij de podcast van Natasja Esmeijer van Beelddenkers  Het boek Schoolveteraan en Beelddenkers. Over uitgangspunten bij het organiseren van Passend Onderwijs. Over hoe angst bij scholen en leerkrachten leidend zijn bij de keuzes voor kinderen i.p.v. belang van het kind, over faciliteren van de juiste tool die wel bijdraagt aan onderwijs en onrecht aan mensen voorkomt. Over kansen, win-win en wat je als ouders mag verwachten voor je kind, daar wordt tenslotte ook voor betaald. Natasja Esmeijer zelf auteur van het boek Beelddenkers als kwartjes vallen - in gesprek met de moeder - en auteur van het boek Schoolveteraan - over haar expertise : Communicatie.


Wat mij betreft is de oplossing voor het Passend Onderwijs simpel: die ligt voor veel kinderen wel gewoon ‘thuis'. En voilà leve het ‘thuisleerlingbudget’’, ideetje voor onze Dennis, haha.

Voor meer consultancy verwijs ik graag naar mijn contactpagina. Zo, even mijn eigen reclameblok in deze communicatie blog, haha. Maar wel één die tevens een oplossing aandraagt. Ik noem dat win-win. En u krijgt deze als blog lezer nog gratis ook. Zijn Nederlanders gek op toch ? haha.


Goed werknemerschap BV Nederland

Een positieve relatie kent randvoorwaarden met wederzijdse goedkeuring. Bij het aangaan van een relatie voel je “Ja, ik wil”. In een gelijkwaardige relatie kijk je naar elkaars behoefte en doe je elkaar met regelmaat ook een plezier. De kracht van een goede relatie kent zowel lusten en lasten. U als mens, maar zeker als werknemer van de ‘Overheid’ kunt het positieve verschil maken tussen lusten en lasten voor uw burgerlijke medemens. Juist u heeft deze keuze om uit deze Communicatie blog inspiratie halen. U kunt namelijk zelf het goede schoolvoorbeeld geven …. met communicatie.

Hoe? Door uw medemensen, ook wel burgers genaamd, te wijzen op hun recht – uw toegevoegde waarde - in plaats van de ongezonde focus op hun plicht. Dankzij uw inspanningen en door te kijken wat uw medemens wel nodig heeft kunt u zo op een positieve manier wel bijdragen aan hun levensvreugde en welzijn. U maakt daarmee zelfs Nederland een stukje mooier. Het levert ú werkplezier op en draagt positief bij aan het bestaansrecht van uw ambtelijke functie. Win-win. Communicatie maakt het positieve verschil !

Nog even een leuke afsluiter van deze blog. Mocht uw partner binnenkort jarig zijn en twijfelt u nog over een cadeautje?. Zet dan eens een halfuurtje de verwarming aan. Tja, ook zo kunt u laten zien dat u er warmpjes bij zit. Het is dat met de huidige energietarieven of een nieuwe Rolex, haha.

Ik wens je komende tijd veel humor, gezelligheid, koopkracht en liefde. Graag tot een volgende blog !


Liefs vanuit Almere,

Diana Stroeven

Auteur boek Schoolveteraan
#leefnuengeniet

05-10-2022