Communicatie blog – BV Nederland, waardering voor de vrouw, levensvreugde communicatiecampagne en (stem)recht op levensgeluk en welzijn blog

Hallo Communicatie Blog lezers,

Wat fijn dat u er weer bent. Heeft u mijn communicatie blog voor het eerst gevonden, van harte welkom. Deze week gaat mijn blog o.a. over de waardering voor de vrouw. Want wat is het toch heerlijk om vrouw te zijn. Tenminste ik kan genieten van mijn vrouw zijn. En weet je wat om mijn op en top vrouw te voelen heb ik mannen nodig. Het soort man dat vrouwen weet te waarderen. Want laten we wel wezen, die mannen zijn er gelukkig ook. En van dat soort mannen houd ik. Beetje dollen maar wel respecteren waar de grens ligt. En die grens ligt voor ieder mens, man of vrouw anders. Communiceren over die grens maakt het verschil.

Er naar fluiten

Zo heb je mannen die naar je fluiten op een leuke manier, gewoon als compliment. Ik ontvang graag een complimentje en kan daarvan genieten. Hoewel naar mate ik ouder wordt er wel minder wordt gefloten. En als er wordt gefloten, dan word ik terug gefloten, haha. Maar je hebt ook mannen die handtastelijk zijn, dat is dan weer het type man die ik terugfluit. Dat heb ik mezelf aangeleerd na teveel situaties waarbij het 'jaaggedrag' niet oké was. En eerlijk gezegd, had het ontzettend fijn geweest als het mij al was aangeleerd.

Zo wordt ons op de basisschool geleerd om met iedereen vriendjes te zijn. Daarmee wordt ons als kind op school ook aangeleerd om de eigen intuïtie te negeren en niet te vertrouwen op je gevoel bij een persoon. Een bijzonder ongezonde keuze van het onderwijsveld die wij als ouders kennelijk accepteren ? Zo is navigeren op gevoel juist essentieel om in ongewenste situaties je mannetje te staan en om voor jezelf op te komen. Dat draagt ook bij aan zelfvertrouwen, hoe mooi is dat ? Dat geldt voor iedereen jongen, meisje, man of vrouwen en toch wordt dit oergevoel van onze kinderen in het onderwijs afgeleerd. In plaats van kinderen een compliment te geven dat ze voor zichzelf opkomen, hun zelfvertrouwen te verstevigen wordt gestuurd op straf en wordt vaak aangeleerd handjes te geven en vriendjes te zijn. Communicatie maakt het verschil !

Iets met complimentenregen voor onze kinderen waar ik vorige keer over blogde.


Update over boek Schoolveteraan

Zoals de meeste bloglezers weten ben ik naast communicatie en marketing expert als moeder keihard geraakt met mijn gezin met onze zoektocht naar Passend Onderwijs en de enorme bureaucratie. Die ervaring teken ik momenteel op in het boek Schoolveteraan, waarin ik ook mijn visie deel over de inrichting van het Nederlandse onderwijs. Voor wie met spanning wacht goed nieuws. Het manuscript van het boek is bijna af en ...het voelt geweldig !


Ontwerp boekomslag van Schoolveteraan
Erik Roukens │ Groove Graphics

Levensvreugde campagne met dodelijke communicatie

Mocht het je niet zijn opgevallen. Momenteel loopt er een propaganda Overheidscampagne waarin door politici wordt opgeroepen om meer over de dood te praten. En om te rouwen. Ook is de Stichtings SIRE via Twitter met een campagne actief. Om vooral het gemis te voelen dat dierbaren er niet meer zijn. En natuurlijk hoort dat gevoel er ook bij, maar persoonlijk ik vind het een nogal deprimerende mindset. Waarom de nadruk op gemis en niet kijken naar alle mooie dingen die je hebt gedaan, gedeeld en beleefd met iemand ? Mooi herinneringen. Het geeft niet alleen een goed gevoel, het draagt direct bij aan je eigen levensvreugde. Ik vind het een nogal geestdodende campagne en plaatste daarom van de week deze tweet op Twitter:



Let vooral op de hoeveelheid likes (hartjes), haha. Persoonlijk vind ik het leven te mooi is om stil te staan bij de dood. Voor stil staan heb je tijd genoeg als je tijd gekomen is, haha. En zie het van de zonnige kant. Grootste voordeel van de dood is dat in 1x al je problemen zijn opgelost, dus reden genoeg om nu te genieten van het leven. Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Overigens de rouwpromotiecampagne heeft ook Almere bereikt. In Almere zijn zelfs rouwlinten aangebracht om bomenkap tegen te gaan. Stel je voor dat de burger geniet en zo maar eens kiest voor het verdienmodel “levensvreugde”. Dan zouden we slingers in de bomen hebben gehangen om te vieren dat die bomen er nog wel staan. En precies dat, daarmee maakt Communicatie het positieve verschil ! Wat heb ik toch een prachtig vak !

(Stem) Recht op levensgeluk en welzijn

Met de wetenschap dat de Gemeenteraadsverkiezingen er weer aankomen, zijn het momenteel de landelijke politici die lokale partijen oproepen de keuze en uitkomst van kiezers – u en ik – juist wel te respecteren. Gewoon door ze links te laten liggen. Het omarmen van nieuwe gezichten, het vergroten van levensgeluk, genieten van het leven en welzijn vraagt om andere keuzes kracht bij te zetten. Die keuze maken u en ik namelijk, dus benut uw kans. Met de burger als opdrachtgever en werkgever van deze mensen, is het ons burgerrecht om beter van hen te verwachten. En die verkiezingsuitslag van de burger dient te worden gerespecteerd. Dat mogen ze niet leuk vinden, maar dat is wel onze nieuwe opdracht aan hen de komende jaren. Open de BAR ! 2022 jaar van de burgerrechten. Van harte gefeliciteerd, je leeft. Communicatie maakt het verschil !

Om deze blog weer eens op eigenwijze af te sluiten. Heb je moeite om je maandelijkse rekeningen te betalen, je kunt ze ook halveren en halfmaandelijks betalen. Je betaalt je nog steeds krom, maar hebt maar voor de helft van de maand zorgen. De andere helft kun je links laten liggen en starten met vieren van het leven. Win-win, leef nu en geniet !

Vanuit de stad met 193 migratieachtergronden, gun ik je vooral een humorvolle en fijne week.

Liefs,

Diana Stroeven
#leefnuengeniet