E-mailen met Communicatie-expert, Diana Stroeven, specialist in marketing en communicatie Almere. Vanwege de hoeveelheid spam bij het vermelden van een e-mailadres op de website, vraagt Communicatie-expert je vanuit je eigen e-mail programma een e-mail te sturen. Communicatie-expert is het beste per e-mail bereikbaar. Stuur je e-mail naar Communicatie-expert Diana Stroeven. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vraag ik je om in je e-mail op te nemen, je naam, e-mail adres, evt. telefoonnummer, je budget en je te bereiken doel. Hartelijk bedankt voor je interesse in de dienstverlening van marketing en communicatie specialist uit Almere. Ga jij ook voor positiviteit en een win-win ? Communicatie maakt het verschil !


Bellen met Communicatie-expert, Diana Stroeven, marketing en communicatie specialist uit Almere. Wil je telefonisch contact met Communicatie-expert Diana Stroeven - Visser,  voor een kansrijk idee, concept, een communicatie Masterclass, persoonlijke coaching of heb je een vraag over een te vergeven opdracht? Spreek dan een berichtje in of stuur een WhatsApp-je. Je kunt ook e-mailen of via het contactformulier contact opnemen. Wil jij ook het positieve verschil maken met communicatie? Laat van je horen !


Communicatie blog – grote geld van BV Nederland, Nationaal Groeifonds, ECB, Belastingdienst gaat ondersteunen en Coronatest communicatie

Nederlands Nationaal Groeifonds van € 20 miljard

Van harte gefeliciteerd met ons Nationale Groeifonds ! In plaats van ons de Coronacrisis uit weg te bezuinigen is het de gedachte van de ministers Wopke Hoekstra en Eric Wiebes om BV Nederland met een geldboost van € 20 miljard de crisis uit te investeren. Het is een totaal andere gedachte dan die er altijd is geweest. Geld investeren en rendement doet ook volgens Communicatiee-xpert meer dan enkel op kosten bezuinigen. Daarnaast is het het proberen waard of dit het antwoord is op de crisis. Met de huidige rentetarieven - negatieve rente - kan het zelfs zo zijn dat het geld oplevert om te lenen in plaats van dat het geld kost.

Het Nationaal Groeifonds krijgt een omvang van € 20 miljard verdeeld over 5 jaar, en is er speciaal voor projecten vanaf € 30 miljoen. Oftewel € 4 miljard ( € 235,30 per Nederlandse inwoner) per jaar. Dit geld wordt als subsidie verstrekt en is voor bijna iedereen toegankelijk - opmerkelijk is dat Defensie en de Zorg zijn uitgesloten - mits er een goed plan aan ten grondslag ligt en het project dus minimaal € 30 miljoen vraagt. Als het plan wordt goedgekeurd, wordt hiervoor tegen gunstige tarieven geld geleend door de overheid. Dienen we geen plannen in, kost het ons uiteindelijk niets. Dus heb jij nog een goed plan of altijd al iets groots willen doen? Dan is nu je kans gekomen! Je wordt gelijk gestimuleerd om groot te denken.

ECB listens wederom verlengd, geen nieuwe rentestanden en opkoopprogramma’s ECB en Nederlander genomineerd voor bestuursfunctie ECB

Communicatie-expert blogte al eerder over de mogelijkheid om als Europees burger bij de ECB – Europese Centrale Bank - je stem te laten horen via de ECB portal. Dit kan nog steeds, via ecb. europa.eu
Dus mocht je deze oproep hebben gemist vanwege al het Corona geweld, dan kun je je stem nog tot eind oktober a.s. laten gelden. Ook werd deze week bekend dat de ECB geen nieuwe rentestanden wijzigt of opkoopprogramma uitbreid, oftewel ze doen even niets.

Verder heeft de Nederlandse regering (minister Hoekstra) de huidige directeur toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) - Frank Elderson – genomineerd voor een belangrijke bestuursfunctie bij de Europese Centrale Bank (ECB). Frank, van harte gefeliciteerd met deze nominatie. Ben benieuwd!


Belastingdienst in beweging en gaat ondersteunen


Positief bericht vanuit de Belastingdienst. Ik lees dat zij met een soort van checklist gaan komen voor mensen die gaan scheiden en waar zij rekening mee moeten houden i.v.m. hun Belastingaangifte en andere financiële te regelen zaken. Door de burger hierbij te ondersteunen zet de Belastingdienst een eerste stapje om de burger te ontzorgen. Het ziet er naar uit dat er geleerd wordt van de Kindertoeslag affaire en dat mag toch ook wel eens gezegd of gecommuniceerd worden. Goed bezig, en mooi dat dit ook aansluit bij de missie van Communicatie-expert, een positieve bijdrage leveren aan een leuker, vriendelijker en betaalbaarder Nederland.


Coronatest in de praktijk en communicatie
Communicatie maakt het positieve verschil ! Zo blijkt ook deze week weer eens. Wat te denken van de communicatie rondom de Coronatest. Wat gebeurd er in de praktijk ? In ons geval de Coronatest van onze zoon, die zoals verwacht negatief is getest. De gestelde 24 uur voor de test is inmiddels 64 uur geworden – 3 werkdagen een afwijking van 200% ten opzichte van wat wordt gecommuniceerd. Met het gemailde Corona afsprakennummer wordt niets gedaan. Omdat niet met ons gecommuniceerd is hoe wij de uitslag krijgen, zijn wij er vanuit gegaan dat we zouden worden gebeld want in de afgegeven folder staat dat je wordt gebeld en dat is ook wat via de media is blijven ‘hangen’. Wat blijkt je schijnt bij de teststraat aan te moeten geven hoe je uitslag wilt, dit was ons niet bekend en is ons niet gevraagd. Toen wij na 96 uur nog niets wisten en geen telefoontje hadden gehad, hebben wij dit via DigiD benadert en de uitslag stond er in: negatief (zoals verwacht), zie ook vorige communicatie blog over de Coronatest.
In ons geval waren we dus 7 dagen (168 uur) verder voor er iets bekend is. Als je redelijk nuchter denkt zoals ons gezin, dan is het niet zo’n probleem. Maar zijn opa en oma hebben het wel zwaar gehad met de mogelijkheid dat hun kleinkind besmet zou kunnen zijn. Dus als je iemand bent die het eng vindt kunnen wij ons voorstellen dat het dan hele lange dagen zijn. Vervelendste was eigenlijk dat de klachten niet over waren en je om de gezondheid te ondersteunen niet naar de sportschool mag. Je mag niet naar buiten om te wandelen, tja dan wordt je conditie er ook niet beter op. Dus wat richt dan meer schade aan Corona of alles er om heen?

GGD en labs overbelast, waardoor wachten op een test langer duurt, testuitslag vertraagd i.p.v. 24 of 48 uur naar 64 uur pas naar de teststraat. Deze mensen zijn druk bezig met afnemen van de Coronatest dus die vergeten mogelijk zoiets simpels – of hebben dit niet als taak - maar wel enig gevolg. Want uitgaande van afname van 180.000 tests (bron GGD week 37 ) afgelopen week, 5% vergeet dit te melden, zijn 9.000 mensen die i.p.v. binnen 48 uur geholpen zijn en weer verder met hun leven kunnen, halen we dit voor het gemak naar 5 werkdagen oftewel 120 uur. Dan bedraagt op dit voorbeeldje de schade al 9.000 mensen x 120 uur = 1.080.000 uren. Ruim een miljoen uur! Daar zullen vast een paar mensen bij zijn die normaliter werken, dus economisch loopt dit voor 1 weekje testen al aardig in de papieren. Dit kan enkel al voorkomen worden door in de teststraat mensen te ondersteunen/trainen om een vraag te stellen of een bord bij de teststraat waar bijv. DigiD uitslag als mogelijkheid op staat. Scheelt bijv. een hoop bellen i.v.m. bezetting van de mensen en de geteste persoon kan zelf moment bepalen i.p.v. telefoontje afwachten. Zo simpel kan het zijn, vraag maar aan onze Koning, die is van de week zelf bij een Coronateststraat langs geweest om de praktijk te ervaren.


Win-win… gewoon 10 dagen thuis blijven bij klachten ?

Ik zie in deze communicatie een win-win situatie en ook de Belastingbetaler wordt daar een stuk blijer van… En natuurlijk is het ook een optie om gewoon 10 dagen thuis te blijven bij milde klachten en je niet te laten testen en je aan de regels te houden. Per saldo scheelt dit in dit voorbeeld ca. 3 dagen (64 uur), geeft meer rust of minder stress aan de geteste en zijn of haar naasten, kosten en moeite kunnen worden bespaard en daarmee voorkom je ook het overbelasten van GGD, labs en ziekenhuis. Want wat verandert de uitslag er of je nu wel of niet Corona hebt bij milde klachten? Een vaccin om je beter te maken is er toch nog niet. Je klachten gaan er ook niet direct van over als je negatief test. Het onder controle willen houden van iets dat juist het risico meebrengt bij het verspreiden ervan als je geen klachten hebt is niet alleen een grote uitdaging, maar is ook uitputtend voor alle berokkenen. Is er iemand die weet hoe de paniek bij SARS is gekalmeerd en bij COVID-19 is doorgeslagen? Misschien toch gewoon de communicatie?

# leefnuengeniet