Communicatie-expert, NIMA marketing en communicatie specialist heeft onder het label marketing-expert in haar marketing activiteiten onder gebracht. Marketing-expert beheerst de vaardigheden als maken van het strategische marketingplan schrijven, bijsturen, uitrollen, bewaken, marketing budget en planning beheren en bewaken. Maar ook website- en domeinnamenbeheer, content marketing, UX-design, e-mail marketing, SEO, PR en advertentiecampagnes, Open huisdagen, huisstijl bewaking, internationale beursdeelnames, strategisch business partner bij overnames, fusies daar waar bedrijfsculturen ver uit elkaar liggen en verbinding zoeken is marketing-expert NIMA ervaringsdeskundige.

Marketing en communicatie-expert oprichter en eigenaar Diana Stroeven,

Marketing-expert is onderdeel van Communicatie-expert.nl, specialist op het gebied van marketing en communicatie uit Almere. Marketing-expert biedt vakkundige, strategische en doelgerichte communicatie en marketing ondersteuning.

NIMA Marketing en communicatie-expert

Marketing-expert is onderdeel van Communicatie-expert en beheert de marketing activiteiten van Diana Stroeven. Met 30 jaar ervaring rekent Diana zich tot een van dé NIMA marketing- en communicatie specialisten die Nederland rijk is, met de persoonlijke touch van analytische vermogen, helicopter view, positiviteit, enthousiasme, creativiteit en inzichten toegevoegde waarde bieden. Focus en toegevoegde waarde = win-win.

Wie voor marketing-expert kiest voor vakkundig, strategisch en doelgerichte communicatie en marketing. Daar waar resultaat gerichtheid, kosten en tijdsturing focus vraagt. En vooral win-win situaties met marketing en communicatie creëren !


NIMA Marketeer met creatief talent

Diana Stroeven – meisjesnaam Visser - heeft sinds 1986 de bewuste keuze gemaakt richting het communicatievak. Hoewel leergierig, vond haar creatieve mind het niets om verplicht in de schoolbanken te zitten, terwijl het reclamevak riep. Zij wilde mooie dingen maken. Als 14-jarige won zij de hoofdprijs van de 5-Star ontwerp prijsvraag van de Hitkrant en behoorde op haar 15de tot de finalisten van een Jeans ontwerpwedstrijd voor het merk Levi Strauss. Ook op school wordt haar creatieve talent herkent en in 5 Havo van het Amsterdamse Van der Waals Lyceum ontvangt zij in 1987 de cultuur en sportprijs - een persoonlijkheidsprijs - in haar studiejaar.



Pionieren: marketing en communicatie

In de jaren negentig stapt zij over van de Zondagskrant om mee te pionieren bij de Nederlandse uitgave van het Amerikaanse Weekly World News. De spraakmakende uitgave haalt een eigen seizoenitem bij Catherine Keyl in de Vijf-uur-show van RTL en weet het tot de talkshow van Sonja Barend te halen. Met de hands-on metaliteit helpt zij mee op de traffic afdeling, bij het redactieteam en bij de vormgeving om het verschil te maken met de uitstraling van de titel.

Naast haar fulltime baan, kiest zij voor de flexibiliteit van LOI om op het gebied van PR , recalme, media en communicatie diverse diploma’s te behalen. Als verkoopsucces van het pioniersblad ondanks de enorme publiciteitsgolf in Nederland uitblijft, maakt zij de overstap naar vakbladen op het gebied van fotografie, interieur, giftshops, fietsmarkt, mannenmode en schoenen en werkt daar o.a. met Sander de Kramer, toen nog geen BN-er.

Nima marketing A en B

Na jaren vakbladenavontuur kiest Diana voor het marketingvak in de industriële, business -to - business. Een schot in de roos, zij behaald haar benodigde NIMA marketing diploma’s, terwijl bij een familiebedrijf en verpakkingsgroothandel in Almere marketingfuncties worden bekleed, waarvan de laatste als marketing- en sales coördinator. Zij is hier de verbindende factor tussen de drie verschillende takken van het verpakkingsbedrijf : de producten, machines en service en legt een brug met de Belgische vestiging, om de cultuurverschillen te verbinden en de te volgen strategische marketing koers verder te versterken.

Digitalisering marketing en communicatie vak

Bij het verpakkingsbedrijf zet Diana in 2004 een waardevolle technische, klant-, marketing- en communicatiedatabase op alle bedrijfsonderdelen op het gebied van verpakkingen: machines, materialen en service. Deze actviteiten worden gelijk al gedigitaliseerd in de vorm van een digitale én gedrukte verpakkingscatalogus. Waarbij de database gelijk wordt voorbereid op on line business via de website die de strategische positie van het bedrijf verder moet verstevigen.

Website- en domeinnamen beheer, content marketing, UX-design, e-mail marketing, SEO, PR, imago en advertentie campagnes, Open Huisdagen, beursdeelnames, marketing- planning, -strategie en -budget vallen onder haar verantwoordelijkheid.

Marketing carrière

Met behalen van de bedrijfsdoelen bij het bedrijf worden het overgenomen door een Europese papier en kantoorgigant. Toe aan een nieuwe uitdaging maakt zij de overstap naar dienstverlener Multinal Group als marketing manager. Hier worden effectief de marketing- en communicatie activiteiten de nationale en internationale positie van het bedrijf verstevigd en wordt Diana Commercieel Directeur binnen de hele Multinal Group. Binnen deze functie kent het bedrijf een enorme omzetgroei, en groei in internationale en nationale naamsbekendheid. De naamsbekendheid leidt zelfs tot diverse bedrijfsovernames en uitbreiding van Nederlandse vestigingen.

Opleider van marketing en communicatie-expertMarketeer in hart en nieren Dinana Stroeven die haar NIMA diploma Marketing A en B bij het NIMA instituut behaalde.NIMA certified SDP Digital Senior Professional titel ligt bij het NIMA momenteel voor.NIMA certified SMP Senior Marketing Professional titel ligt bij het NIMA momenteel voor.NIMA certified SCP Senior Communication Professional titel ligt bij het NIMA momenteel voor.Register Marketeer van het NIMA . Deze persoon titel ligt bij het NIMA momenteel voor.


Burn-out met extra's

Jarenlange, tomeloze inzet eist zijn tol en Diana wordt getroffen door een zeer ernstige burn-out en aansluitend volgen privé nog meer gezondheidstegenslagen in haar gezin. Tijd voor andere keuzes.

Vooral omdHet boek Schoolveteraan vertelt de persoonlijke ervaringen (2017-2020) van een Almeers gezin over hun Survival naar (niet) Passend Onderwijs, waar ouders samen met hun zoon door de bureaucratie compleet vastlopen. Gevolg: onrecht door onkunde.  Een kind, dat ondanks zijn ziekte in het derde leerjaar van zijn versnelde weet te slagen op basis van de eigen wil, zijn discipline en zelfstudie. Ziek zijn, slagen en dan toch gedwongen worden te kiezen voor een andere leerweg? Jazeker, vooral door het niet nakomen van verplichtingen en gemaakte afspraken door de school met Passend Onderwijs. Het is het directe en ‘kwalitatieve’ resultaat, met als gevolg einde schoolcarrière, een intense vertrouwensbreuk en onherstelbaar trauma bij het kind.  Schoolveteraan vertelt ook over hoe een op wantrouwen sturende teamleider van de school, de ouders - zonder enige aantoonbare én feitelijke onderbouwing – weet te beschuldigen van kindermishandeling en –misbruik omdat hij grip wil. De door school gemaakte keuze dient als middel om zichzelf vrij te pleiten van gemaakte fouten en hun onkunde met Passend Onderwijs. Door de hooghartigheid van school en ketenpartners, worden de persoonlijke keuzes én duidelijk aangegeven grenzen van het gezin niet gerespecteerd. Resultaat: het zieke kind wordt juist gedupeerd. Het kind ontsnapt aan Staatsontvoering van de Nederlandse Jeugdzorg, maar wordt wel gedwongen - ziek of niet - naar school te gaan. Kind ervaart dit als Schoolslavernij. Onacceptabel vindt het gezin. Met het boek Schoolveteraan wil het gezin een boodschap tot zelfreflectie afgeven aan het Onderwijsveld en laten zien welke gevolgen keuzes teweegbrengen. Ook drukt het ouders en hun kinderen op het hart vooral zelf de regie te houden, zodat zij niet net als dit gezin, als criminelen worden behandeld. En vooral om vaker nee te zeggen totdat er wel een win-win voor het welzijn van hun kind is bereikt. Dit begint met wederzijds respect, acceptatie en communicatie, de expertise van de auteur Diana Stroeven, tevens de moeder van Schoolveteraan.at haar gezin ook nog een in een Survival van het niet Passend Onderwijs beland. Diana schrijft hierover het boek Schoolveteraan. Boek verschijnt juni 2022 .


Communicatie- en marketing expert met missie en visie

Diana Stroeven besluit met Communicatie-expert in te zetten op het ondernemerschap, waarbij flexibiliteit wordt ingezet als kracht. Met een duidelijke missie en visie. Er worden diverse nieuwe avonturen opgestart zoals het bedrijf all3, met een webshop voor de moestuin. Samen met haar zoon wordt koers gezet op positiviteit, succes en win-win. Lees hier meer over het all3 project.

Groen en moestuin specialist all3 in Almere richt zich op tuin klussen op het gebied van de moestuin, maar ook op groen onderhoud  bij speciale groenprojecten zoals de Floriade, B2B ondersteuning, aanleg van moestuinen voor VVE's, bij woning nieuwbouwprojecten.all3, groen en moestuin specialist in Almere.