Het grote geld van
BV Nederland in de media

en het grote EU-Geld




Het grote geld van BV Nederland en de communicatie in de media

Communicatie-expert heeft expertise op gebouwd met de hobby het maken van rendement op geld. Dit is simpelweg ontstaan door het ervaren van de Nederlandse Belastingdruk. Door het lezen van boeken over geld en rendement, volgen van een paar Masterclasses, maar ook door veel te lezen over de historie van geld. Hoewel over de historie van geld nog maar weinig terug te zien is sinds de goud standaard is losgelaten heeft de Amerikaanse Top Econoom Mike Maloney een geweldige serie over de historie van geld gemaakt en aantoonbaar zijn gelijk gekregen over de kredietcrisis. En ook Willem Middelkoop is een voorbeeld die laat zien dat het huidige geldsysteem haar langste tijd heeft gehad.

In de hedendaagse communicatie vanuit overheden wordt aan de historie van geld nagenoeg geen aandacht gegeven en is het verhaal dat vertelt wordt de digitale versie. De huidige jeugd groeit dus enkel op met gratis digitaal geld en dat het gewoon is om de geldpers aan te zetten zoals de FED in Amerika doet en momenteel een staatsschuld kent van 7,2 triljoen dollar (begin juni 2020) of de ECB vanwege Corona 600 miljard Euro schuldenpapier opkoopt.


Economie en insentrieke waarde

Met een economische achtergrond dat geld gelijk staat als ruilmiddel en een hier insentrieke waarde tegenover dient te staan loopt een situatie die Communicatie-expert met veel belangstelling volgt. Vandaar dat Communicatie-expert in haar Communicatie blog over deze ontwikkelingen schrijft, en over wat op dit gebied communicatief opvalt in de media.


Humor : lekker lachen onbetaalbaar

Communicatie-expert houdt ontzettend van lachen. Lachen is overleven en lachen is ook onbetaalbaar. Daarom heeft Communicatie-expert in Coronatijden een speciale Communicatie blog over Corona gemaakt en uiteraard ontbreekt ook het onderwerp het grote geld van BV Nederland hierbij niet:

Coronahumor, lachen om Covid-19

Coronahumor en positiviteit op Koningsdag

Coronahumor op Moederdag


Communicatie-expert, ervaringsdeskundig, veelzijdig en specialist in marketing en communicatie, ook als het gaat om een visie over geld !