Communicatie voorbeeld vanuit bedrijfsleven
Wil de klant snel iets geleverd krijgen, maar is dit in het benodigde productieproces volgens de operationele afdeling niet haalbaar vanwege de kwaliteit waar u als bedrijf of organisatie voor staat ? Dan is nee ook een antwoord. Door intern te luisteren naar de eigen afdeling, staat u niet alleen voor de kwaliteit, maar ook voorkomt u daarmee een hoop gedoe in de eigen organisatie (stress, overwerk, problemen achteraf oplossen of verhoogde kosten). Ook geeft het een duidelijke grens aan, ja ook richting de klant. Die wil immers dat er een goede dienst of kwalitatief product wordt geleverd. Mooie bijkomstigheid is dat toch uitvoeren onnodige kosten in de keten voorkomt en daarmee dus direct bijdraagt aan een betaalbaarder product, ook voor de klant.
Maar, wil de klant het toch ? Dan is het aan u om te communiceren dat de bijkomende kosten en het risico voor de klant zijn. Wel zo helder. En, hoe verrassend ook. Soms draagt het juist bij aan verbetering van het eigen productieproces door het nu wel zien van mogelijkheden om iets wel sneller te leveren. Kijk, dat is lean en win-win. Innovatief bezig met het uw klantenteam en een blije klant.