Interne communicatie = succesfactor : win-win

Bij communCommunicatie-expert ziet enorme kansen op communicatie gebied en zelfreflectie. Behalve dat er eenvoudig met interne communicatie kan worden bijgedragen aan begrip, levert het verrassende en waardevolle reacties op van medewerkers die er toe doen. Tenslotte zijn zij de mensen die het in de praktijk uitvoeren en dus een belangrijke bijdrage aan het succes van implementatie. In geval van Overheden is het goede en zorgvuldige, interne communicatie die direct bijdragen aan het belang van de burger. Want theorie en praktijk kunnnen nogals eens anders uitpakken dan bedoeld en daar ligt nu precies de winst. Die win-win geldt vooor zowel bedrijven als (semi)Overheden.icatie, juist interne communicatie, valt vaak veel winst te behalen bij ketensamenwerking bij overheden en bedrijven met openstaan voor zelfreflectie. Interne communicatie kan u goede mensen kosten. Wel communiceren draagt er simpel toe bij om gemotiveerde mensen gemotiveerd te houden.


Praktijk voorbeeld Overheid en ' interne communicatie '

Er wordt een beslissing genomen door het management ( lees ook: wet vanuit Den Haag), het wordt medegedeeld en vervolgens is het Gemeente of burger min of meer: succes ermee. Dat voelt onbehagelijk of moet ik zeggen (on)DenHagelijk, haha.

De wijze waarop de Nederlandse burger iets krijgt meegedeeld in plaats van dat er met elkaar een samenleving wordt 'gedragen'. Het heeft te maken met communicatie, de kwaliteit daarvan en interne aansluiting tussen Overheidsdiensten zelf.


Interne communicatie is direct bijdrage aan kwaliteit van producten en diensten

Veel van kwaliteit is terug te voeren op (mis)communicatie door interne (non)communicatie. Als het zo simpel is - en dat is het is het ook - dan is het ook eenvoudig bij te sturen, niet waar? Interne communicatie is een van de belangrijkste schakels richting de klant of burger, en daarmee een schakel én succesfactor.


Interne communicatie, het zijn net puzzelstukjes. Als je het eenmaal door hebt is de interne communicatie puzzel zo gelegd.

Waarde interne communicatie bedrijfsleven

In het bedrijfsleven - zo leert mijn ervaring en inzichten als commercieel directeur mij - is interne communicatie eveneens een succesfactor voor bedrijven. Daar wordt het door medewerkers vaak ervaren wat de burger met de overheid heeft door non communicatie.

Interne communicatie en luisteren = kwaliteit en communicatie verbeteren

Kwaliteit van communicatie en interne communicatie maken het positieve verschil. Bij interne communicatie verbeteren, zoals met een masterclass van Communicatie-expert is een wereld van verschil en draagt bij aan een goede werksfeer. Daarmee creëert u een win-win situatie en dat is lekker positief. Interne communicatie draagt bij kwaliteit van dienstverlening en product. Hoe interne communicatie en voor grote organisaties met marketing bijdraagt aan het positieve verschil ? Dat ontdekt u door zich te laten inspireren door een consult van Communicatie-expert. Masterclass, advies en consultancy van een NIMA marketing en communicatie specialist: Diana Stroeven.


Communicatie voorbeeld vanuit bedrijfsleven

Wil de klant snel iets geleverd krijgen, maar is dit in het benodigde productieproces volgens de operationele afdeling niet haalbaar vanwege de kwaliteit waar u als bedrijf of organisatie voor staat ? Dan is nee ook een antwoord. Door intern te luisteren naar de eigen afdeling, staat u niet alleen voor de kwaliteit, maar ook voorkomt u daarmee een hoop gedoe in de eigen organisatie (stress, overwerk, problemen achteraf oplossen of verhoogde kosten). Ook geeft het een duidelijke grens aan, ja ook richting de klant. Die wil immers dat er een goede dienst of kwalitatief product wordt geleverd. Mooie bijkomstigheid is dat toch uitvoeren onnodige kosten in de keten voorkomt en daarmee dus direct bijdraagt aan een betaalbaarder product, ook voor de klant.

Maar, wil de klant het toch ? Dan is het aan u om te communiceren dat de bijkomende kosten en het risico voor de klant zijn. Wel zo helder. En, hoe verrassend ook. Soms draagt het juist bij aan verbetering van het eigen productieproces door het nu wel zien van mogelijkheden om iets wel sneller te leveren. Kijk, dat is lean en win-win. Innovatief bezig met het uw klantenteam en een blije klant.


Hoe maakt u het positieve verschil voor uw klanten en mensen met interne communicatie ?


Er wordt een beslissing genomen door het management ( lees ook: wet vanuit Den Haag), het wordt je medegedeeld en vervolgens is het als Gemeente of burger min of meer: succes ermee. Communicatie-expert ziet enorme kansen op communicatie gebied en zelfreflectie. Behalve dat er eenvoudig met interne communicatie kan worden bijgedragen aan begrip, levert het verrassende en waardevolle reacties op van medewerkers die er toe doen. Tenslotte zijn zij de mensen die het in de praktijk uitvoeren en dus een belangrijke bijdrage aan het succes van implementatie. In geval van Overheden is het goede en zorgvuldige, interne communicatie die direct bijdragen aan het belang van de burger. Want theorie en praktijk kunnnen nogals eens anders uitpakken dan bedoeld en daar ligt nu precies de winst. Die win-win geldt vooor zowel bedrijven als (semi) Overheden.Ondersteuning nodig bij interne communicatie?
Ga voor communicatie support naar contact.