Vanwege de hoeveelheid spam bij het vermelden van een e-mailadres op de website, vraagt Communicatie-expert je vanuit je eigen e-mail programma een e-mail te sturen. Communicatie-expert is het beste per e-mail bereikbaar. Stuur je e-mail naar Communicatie-expert Diana Stroeven. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vraag ik je om in je e-mail op te nemen, je naam, e-mail adres, evt. telefoonnummer, je budget en je te bereiken doel. Hartelijk bedankt voor je interesse in de dienstverlening van marketing en communicatie specialist uit Almere.      


Interne communicatie

Met elkaar communiceren maakt volgens Communicatie-expert het positieve verschil !


Communicatie-expert : interne communicatie en de invloed van betaalbaarheid van keten BV Nederland

De missie van Communicatie-expert, specialist in communicatie en marketing is gebaseerd op eigen ervaringen in de gezondheidszorg met het eigen gezin, maar ook familieleden. Ieder zijn specialisme in de gezondheidszorg in Almere en Nederland met onnodig leed tot gevolg. Maar ook ervaringen met Passend Onderwijs die aantonen dat met betere communicatie veel leed is te voorkomen. Nederland kan leuker, vriendelijker en betaalbaarder. Kwaliteit van communicatie en interne communicatie maken het positieve verschil. Maak jij al het verschil en ga jij ook voor een win/win situatie? Begin dan met het leveren van kwaliteit in communicatie en interne communicatie. Goed voor BV Nederland en dus goed voor haar inwoners. Lees ook de Communicatie blog van Diana Stroeven, marketing specialist en oprichter van Communicatie-expert, Marketing-expert, Huishoudmanagement, Droomfonds en start-up Kanzrijk. Maar vooral moeder,  die kansen ziet voor BV Nederland en de keten en om haar kind een prachtig toekomst perspectief te bieden, waar ook andere Nederlanders ( burgers) blij van worden. Het kan met interne communicatie en kwaliteit van communicatie. Hoe? Neem dan contact op met Communicatie-expert !

Als marketing en communicatie professional neemt Communicatie-expert 30 jaar ervaring mee vanuit de bussiness tot business marketing en daarmee ook op het gebied van (interne) communicatie. Van marketing coördinator tot commercieel directeur - waarvan de laatste jaren onbedoeld als betrokkene bij diverse Zorg en Passend Onderwijs (voortgezet Onderwijs) overheidsprocessen - is behalve de kwaliteit van communicatie, interne communicatie een belangrijke schakel bij een goede ketensamenwerking, maar zeker ook bij het functioneren van de organisatie zelf.

Interne communicatie als succesfactor : win-win !

Met de vele commercieële en bedrijfsmatige ervaringen ben ik van mening dat er veel winst te behalen valt bij ketensamenwerking bij overheden, maar zeker ook bij bedrijven enkel door meer zelfreflectie toe te passen. De wijze waarop je als burger dingen worden meegedeeld in plaats van dat je samen "iets draagt" is veelal terug te voeren op de kwaliteit en de interne communicatie tussen de collega ketenpartners. En zo wordt interne communicatie ook vaak bij medewerkers van bedrijven ervaren.

Er wordt een beslissing genomen door het management ( lees ook: wet vanuit Den Haag), het wordt je medegedeeld en vervolgens is het min of meer: succes ermee. Communicatie-expert ziet enorme kansen op communicatie gebied en zelfreflectie. Behalve dat er eenvoudig met interne communicatie kan worden bijgedragen aan begrip, levert het verrassende en waardevolle reacties op van medewerkers die er toe doen. Tenslotte zijn zij de mensen die het in de praktijk uitvoeren en daar wringt de schoen nogal eens. In geval van Overheden is het goede en zorgvuldige, interne communicatie die direct bijdragen aan het belang van de burger. Want theorie en praktijk kunnnen nogals eens anders uitpakken dan bedoeld en daar ligt nu precies de winst.


Interne communicatie : directe bijdrage aan kwaliteit van producten en diensten

Veel van kwaliteit is terug te voeren op (mis)communicatie door interne (non)communicatie. Als het zo simpel is - en dat is het is het ook - dan is het ook eenvoudig bij te sturen, niet waar? Interne communicatie is een van de belangrijkste schakels richting de klant of burger, en daarmee een schakel én succesfactor.

Voorbeeld van een bedrijfsproces : Wil de klant snel iets geleverd krijgen, maar is dit in het benodigde productieproces volgens de operationele afdeling niet haalbaar vanwege de kwaliteit waar jij als bedrijf of organisatie voor staat ? Verkoop je klant NEE. Door intern te luisteren naar de eigen afdeling, sta je niet alleen voor de kwaliteit, maar ook voorkom je daarmee een hoop gedoe in de eigen organisatie (stress, overwerk, problemen achteraf oplossen of verhoogde kosten), maar geeft het ook een duidelijke grens richting je klant aan. Die wil immers dat er een goede dienst of product wordt geleverd en daaraan zijn nu eenmaal spelregels gebonden die jij als specialist duidelijk moet maken om die kwaliteit te borgen. Mooie bijkomstigheid is dat het onnodige kosten in de keten voorkomt en daarmee dus direct bijdraagt aan een betaalbaarder product. Hoeven we daarvoor niet over de grens te shoppen en dat is goed voor BV Nederland. Kun je je productieproces verbeteren door iets wel sneller te leveren, ook dan ontstaat een win-win situatie. Zo blijf je innovatief bezig te blijven met het hele klantenteam, dat weer tot nieuwe inzichten kan leiden.

Voorbeeld van een dienstverlening in de zorg? Lees dan deze communicatie blog.

Voorbeeld van een overheidsproces zoals school en Passend Onderwijs. Zelf 4 jaar na invoering van de zorgplicht taak bij scholen i.v.m. Passend Onderwijs is het niet duidelijk welke flexibile invoering met dit maatwerk mogelijk is, zoals wij met onze zoon hebben ervaren. School geeft aan dat er dispensatie gegeven kan worden, Samenwerkings-verband geeft advies dat daarvoor (wederom) JGZ en leerplicht bezocht moeten worden en die geven vervolgens aan dat dispensatie via school verloopt en geen taak van de Gemeente is. Resultaat: burger wordt gedupeerd. Lees hier ons persoonlijke verhaal over een OPP opstellen.

Last but not least, niet intern communiceren kan goede mensen kosten. Het draagt er simpel toe bij om gemotiveerde mensen gemotiveerd te houden.

Meer over BV Nederland en het grote geld, ga naar de communicatie blog.


Hoe maak jij het positieve
verschil met communicatie ?

Ondersteuning nodig bij interne communicatie? Ga dan naar de contact pagina van Communicatie-expert en maak ook hInterne communicatie, het zijn net puzzelstukjes. Als je het eenmaal door hebt is de interne communicatie puzzel zo gelegd.et positieve verschil. Of stuur een e-mail, zie bovenaan links op deze pagina de gegevens.



Interne communicatie maakt onderdeel uit van de kwaliteit die een organisatie levert.Benieuwd naar de inzichten van Communicatie-expert op het gebied van interne communicatie of de zorg ?

Lees hier communicatie en kwaliteit in de zorg. Of lees de communicatie blog over de Coronatest en communicatie.

Precies daar ligt de toegevoegde waarde van Communicatie-expert met het geven van advies, consultancy of een maatwerk Masterclass