E-mailen met Communicatie-expert, Diana Stroeven, specialist in marketing en communicatie Almere. Vanwege de hoeveelheid spam bij het vermelden van een e-mailadres op de website, vraagt Communicatie-expert je vanuit je eigen e-mail programma een e-mail te sturen. Communicatie-expert is het beste per e-mail bereikbaar. Stuur je e-mail naar Communicatie-expert Diana Stroeven. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vraag ik je om in je e-mail op te nemen, je naam, e-mail adres, evt. telefoonnummer, je budget en je te bereiken doel. Hartelijk bedankt voor je interesse in de dienstverlening van marketing en communicatie specialist uit Almere. Ga jij ook voor positiviteit en een win-win ? Communicatie maakt het verschil !


Bellen met Communicatie-expert, Diana Stroeven, marketing en communicatie specialist uit Almere. Wil je telefonisch contact met Communicatie-expert Diana Stroeven - Visser,  voor een kansrijk idee, concept, een communicatie Masterclass, persoonlijke coaching of heb je een vraag over een te vergeven opdracht? Spreek dan een berichtje in of stuur een WhatsApp-je. Je kunt ook e-mailen of via het contactformulier contact opnemen. Wil jij ook het positieve verschil maken met communicatie? Laat van je horen !


Communicatie blog – BV Nederland, oranje positiviteits golf, DSM, positieve stap onderwijs en regenboogvirus blog

Hallo bloglezer,

Hoe gaat het met je ? Lekker aan het genieten ? Wij waren deze week spontaan een dagje naar Zeeland, gewoon omdat het kan. Hoe heerlijk is het, dat dat kan. Veel familie is van een welverdiende vakantie aan het genieten en met de gezondheid lijkt het hier en daar weer een stapje beter te gaan. Hoe fijn is dat. Tel daarbij op dat we lief hebben, knuffelen, lekker eten en verder niet zoveel gedoe hebben, dat komt een mens ten goede.

Oranje positiviteits golf

Wat is er momenteel toch een positieve schwung te merken bij de Olympische spelen. We gaan met de medailles als een trein en tja als iets goed gaat, motiveert dat enorm en is het positieve niet meer te stoppen. Lekkerrrr !

Lachende en trotse mensen, dat is nu precies wat Communicatie-expert daar zo mooi aan vindt. Laat die positiviteit maar doorkomen, heerlijk. Nederland mag trots zijn op deze resultaten - 36 medailles ! - we zijn in een heel hoop dingen “gewoon goed”. Waarom zou je daar niet trotser op mogen zijn en dit mogen uitdragen ? Goed en positief nieuws, lachende en omhelzende mensen. Ik ben er dol op !.

DSM op eigen kracht
Chemieconcern DSM uit Maastricht dreigde te willen verhuizen vanwege een subsidie (kleine € 2 miljoen) die niet zou worden toegewezen door de Gemeente en Provincie. Voor een miljarden én beursgenoteerd bedrijf een nogal ongepaste wijze van beleidsvoering en -communicatie, waar via social media behoorlijke kritiek op werd geuit. Inmiddels heeft DSM kenbaar gemaakt dat zij in Limburg blijven en dat zij af gaat zien van de subsidies – oftewel de jaarlijkse bijdrage in uw en mijn Belastinggeld. Een mooi en positief voorbeeld van DSM om verantwoordelijkheid te nemen en wellicht ook voortschrijdend inzicht. Dat er maar vele bedrijven mogen volgen die in hun eigen kracht geloven door niet langer op subsidies te leunen.

Regenboog statementvirus

Is het je opgevallen dat Nederland in de ban is van het “regenboog-wij-maken-een statement-virus” ? KLM heeft de regenboog kleuren aan haar Twitter account toegevoegd, "De club van Kaag" is zelf een regenboog geworden en Defensie heeft aan ons “Nationale Defensie Team” in de communicatie de gezichten kleurrijker gemaakt met de regenboogkleuren. Het lijkt er communicatief op dat het statement “wij maken geen verschil” belangrijker is geworden, dan het bewaken van de eigen identiteit van KLM of Defensie. Benieuwd met welk doel de regenboog wordt gediend, wellicht op zoek naar een nieuwe doelgroep of de pot met goud achter de regenboog. Het doorbreekt minimaal de regenboog (vicieuze) cirkel. En het is ieder geval kleurrijk ...

Ministerie van Defensie en hun regenboog campagne op Twitter. Communicatie-expert vindt het kleurrijk.


Positieve gamechanger in het onderwijs

Het onderwijs in Nederland gaat eindelijk positief veranderen! Zo is er een eerste stap gezet door organisatie Innoord in het Financiële Dagblad (FD) en Twitter, door een vacature te plaatsen voor iemand die niet uit het Onderwijsveld komt voor de functie van Directeur. Op zoek naar juist iemand voor deze functie die geen ervaring heeft en die aandeelhouders van de school, de 4.000 leerlingen, voorop plaatst. Inmiddels heeft dit 200 reacties opgeleverd en is de vacature button niet meer in gebruik. Naar eigen zeggen hebben ze 1,5 miljoen (!) views in een week tijd behaald door het anders te doen. Communicatie-expert vindt het een mooi schoolvoorbeeld, dat er maar meer nieuwe inzichten in het Onderwijs mogen volgen. Communicatie maakt het verschil !

Nieuwe positieve stap Onderwijs, blog Communicatie-expert


Als we altijd het zelfde blijven doen, maar het anders willen, dan kun je op een ander wachten of als je niet tevreden bent zelf die stap zetten. Het hetzelfde blijven doen, zorgt steeds voor dezelfde uitkomst, dus wil je iets veranderen ? Dan ben jij diegene die dit in beweging kunt zetten. Je hoeft er niet voor te wachten wie of wat in Den Haag besloten of bedacht wordt, maar gewoon zelf het voortouw nemen. En het mooie daarvan? Jij hebt daar wel zelf invloed op, hoe mooi is dat ? Daarom hebben wij -als ex-cliënt en onwettig benadeelde Veilig Thuis gezin - ook de stap gezet met het door ons te schrijven boek Schoolveteraan. Een prachtig voortschrijdend inzicht wordt met Schoolveteraan duidelijk, welke ik alvast graag met jullie wil delen. Veilig Thuis wordt niet zo blij als jij goed nieuws te melden hebt, zoals een liefdevol gezin of dat je een gelukkig leven leidt. Precies zoals je dat van een organisatie gebaseerd op wantrouwen verwacht. Ons beste medicijn tegen de Veilig Thuis kwaal? Vastleggen van communicatie, een boek erover schrijven en vooral zorgen dat het goed met je blijft gaan.


Goed nieuws en ontwikkelingen voor cliënten van Veilig Thuis

Inmiddels probeert Veilig Thuis Flevoland het op een klantvriendelijkere manier, voortaan wordt je cliënt genoemd en dat is voor goed nieuws voor Nederlandse burgers. Ze krijgen namelijk voor “hun adviezen” subsidie. Dus wil je als gezin geen ongevraagd advies, dan heb je als cliënt vanaf nu de keuze. Iets met marktwerking en transparantie in jaarverslagen.

En klachten die volgens Veilig Thuis het stempel krijgen afgehandeld, hoeven dat niet perse te zijn. En daar toch ligt ook voor de burger de win-win. Zelfs als klachten als afgehandeld worden beschouwd, bepaal jij als 'cliënt' of jij het daarmee eens bent of niet tevreden bent. En laat dat laatste nu onze drive zijn om vooral door te gaan. Leve de transparantie van de jaarverslagen. Op naar een positieve gamechanger voor gezinnen van o.a. de procedures in het (niet) Passende onderwijs, de Nederlandse burger verdient beter !

Wij zien die ontwikkeling met vertrouwen tegemoet en zullen daaraan onze positieve bijdrage leveren. Laat de zon maar schijnen… letterlijk en figuurlijk, haha.

Hartelijk bedankt dat je mijn communicatie blog hebt gelezen. Leef en geniet, tenslotte ben je langer oud dan jong.


Hele fijne week en hartelijke groet vanuit Almere, Diana

# leefnuengeniet