Vanwege de hoeveelheid spam bij het vermelden van een e-mailadres op de website, vraagt Communicatie-expert je vanuit je eigen e-mail programma een e-mail te sturen. Communicatie-expert is het beste per e-mail bereikbaar. Stuur je e-mail naar Communicatie-expert Diana Stroeven. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vraag ik je om in je e-mail op te nemen, je naam, e-mail adres, evt. telefoonnummer, je budget en je te bereiken doel. Hartelijk bedankt voor je interesse in de dienstverlening van marketing en communicatie specialist uit Almere.      

Communicatie blog – BV Nederland casht extra, winst voor Sinterklaas en koninklijke post van GBLT

Gefeliciteerd met de overwinning voor de Club van Sinterklaas. Wat een mijlpaal voor die Goede Oude Sint (G.O.S). G.O.S . is er voor ieder kind en maakt het Sinterklaasfeest tot een kinderfeest. Al die blije kindergezichtjes een feest voor groot en klein. Het heet niets voor niets Sinterklaasfeest toch? Nu KOZP (oftwel Kick Out Zwarte Piet) er in is geslaagd om zichzelf te kunnen opheffen en niet langer bestaansrecht heeft, verandert er eigenlijk niets. Sinterklaas speelt nog steeds de hoofdrol en nu Sint alleen op bezoek komt, is het Sinterklaasfeest daarmee dit jaar gelijk Coronaproof. En Sint gaat met zijn tijd mee, die doet gewoon online zijn inkopen. Nu de post deze bezorgt ziet het er naar uit dat bezorgpiet, zeurpiet en zielepiet overbodig zijn geworden. Wat een mooie winst is dat, hoera voor blije piet en giechelpiet, toch nog een happy end voor een fijne pakjesavond ?

Sinterklaasfeest en het kaartspel zwarte Pieten

Communicatie-expert blogte al eerder over Zwarte Pieten, KOZP en het kinderfeest. Nog even schoentip nu het nog kan: het gezellige kaartspel Zwarte Pieten. De Oudhollandse garde heeft prachtige herinneringen aan Sint en dit mooie Nederlandse kinderfeest, die zit in ons hart en wordt nog generaties doorgegeven. Wij zijn trots op onze Sinterklaas cultuur. Kinderen worden er blij van, Sinterklaas is in zijn element, omdat hij kan genieten van het geven en uitdelen van cadeautjes en de Nederlandse economie en schatkist krijgt er jaarlijks een impuls van.

Nu de boeken over Zwarte Piet uit de bibliotheken worden verwijderd, maakt het ook gelijk niet meer uit of je wel of niet laat vaccineren tegen Corona, waarmee de toegang tot dit openbare gebouw wel of niet langer ter discussie staat. Nu is er gewoon gelijk nog minder reden voor jong en oud om naar de openbare bieb - en dus meer online - te gaan. Valt er wat leuks te lezen om je leesvaardigheid op te krikken met fastfood wordt het weggehaald, want dat gaat dan ook hand in hand. Geniet van deze mooi herinnering en van de prachtig behaalde mijlpaal voor de Club van Sinterklaas. Dank je …Sinterklaasje.


Koninklijke post van GBLT

Ik dacht al het nodige te hebben meegemaakt, maar ik heb het mis. Wat is er gebeurd? Wij hebben per ongeluk de digitale post van GBLT over het hoofd gezien en vergeten te betalen. Dat kan natuurlijk gebeuren, dus ontvingen wij keuring een herinnering met een ophoging, een aanmaningbedrag van € 17,=. Echter, ik had begrepen dat als je binnen 14 dagen zou betalen je de € 17,= aanmaningskosten niet hoefde te betalen, dat een foutje maken mag en de roe nog even in de kast bleef. Dus wij bij ontvangst van deze eerste herinnering het volledige bedrag keurig – zoals een goed burger betaamt - betaald. We waren dan ook verbaasd dat we van de week opnieuw post ontvingen.


Dreigement met rendement

De post bleek dit keer een dwangbevel in naam van de Koning. Dit, omdat we € 17 ( aanmaningskosten) verzuimd hebben te betalen nu bijkomende kosten van € 43,= voor het dwangbevel – zelfde brief enkel kopje herinnering in het systeem aangepast naar tekstje DWANGBEVEL. Dit met een dreigement cadeau - of belofte ? - dat er beslag wordt gelegd op loon, ons huis en wat al niet meer als we niet binnen 2 dagen betalen. BV Nederland valt om als wij nu dit immense bedrag niet als de sodemieter aan GBLT betalen… Roept hier een potentiële Belastingtoeslagenaffaire 2.0 voor GBLT ?

Bij elkaar opgeteld, omdat er per ongeluk aan onze kant iets is fout gegaan met lezen en betalen aan GBLT, is de oorspronkelijke “schuld” verhoogd met een extra rentepercentage van 12,7 % (!!!) binnen 3 maanden. Dat zijn nog eens rendementen op geld waar je blij van wordt. Net als bij het CJIB waar Communicatie-expert over blogde een veilig rendement op je geld. Goed gedaan GBLT, jullie voldoen in ieder geval aan de archiefwet.

U kunt dus met uw spaarcentjes prima investeren in GBLT, succes verzekerd en een veel beter rendement dan bij de bank. Overigens, de agressieve en communicatieve boodschap van GBLT aan de burger is nogal discutabel. Bedoel, waarom wel over Zwarte Piet discussiëren en waarom dan niet over de communicatie door instanties jegens de Nederlandse burger? Goed burgerschap begint ook met 'goed burgerleiderschap'. Die gaat verder dan de opvoedles aan de Nederlandse jeugdige scholier voor het vak burgerschap. Zou het onderwerp 'goed burgerleiderschap' ook al in de school- en onderwijsboeken van Minister Slob zijn opgenomen ? Het staat in ieder geval bij mij al op mijn (Sinterklaas) wensenlijstje.


GBLT en middeleeuwse communicatie

Voor mensen in de schulden is deze Koninklijke post een extra schuld opbouwen. Maar niet met de jaarlijkse, gemaximaliseerde 9,9% voor banken, zoals waar het Ministerie van Financiën, Wopke Hoekstra, zich hard voor maakt. Nee, GBLT mag binnen 3 maanden legaal (?) 12,7% ( ruim 50 % in een jaar ) worden doorberekend. Hoe zou het toch komen dat burgers in de schulden en problemen komen denkt u? Schiet je niet in de stress van een dergelijk communicatief dreigement en dwangbevel, dan wel dat je ineens maar twee dagen de tijd krijgt en er megagevolgen zijn als je het niet ophoest. Dus stress en geldproblemen in één, met de vriendelijke groeten van GBLT.

Fouten maken mag

Wij hebben het opgevat als een middeleeuwse boodschap in Coronatijden, eigenlijk één uit het rijtje van minister Arie Slob himself met zijn homo opvatting. Daarbij is het veelzeggend dat de directie van GBLT altijd uitgaat van boze of kwade opzet. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ? Misschien dat Gemeentes dergelijk instellingen eens tot de orde kunnen roepen in het kader de Nederlandse burger ontzorgen en goed burgerleiderschap ? Tenslotte zijn zij de opdrachtgever aan GBLT. Want wat hier gebeurd is dat de ene instantie de burger in geldnood brengt en de andere instantie de Nederlandse burger eruit haalt. Ideetje om te zorgen dat jullie samen het niet zover laten komen voor de Nederlandse burger, tenslotte int GBLT namens de Gemeente, dus lijkt toch zeker mogelijk ?


Positiviteit voor de burger in aantocht ?

Of bij de communicatie eens uitgegaan van het positieve van de burger in kader van nationaal geld belang. Foutjes maken mag, leren ze tegenwoordig op school – u weet wel die Koninklijke post in de Miljoenennota die jaarlijks ca. € 41 miljard (ex. Cultuur) kost - voor de belastingbetaler onder regie van…. daar is ie weer Minister Arie Slob. Dat Onderwijs inmiddels een bodemloze put is is niet zo raar. Iemand die zulke bedragen onder zijn beheer heeft, maar thuis zijn eigen vrouw de financiën laat regelen heeft simpelweg zelf geen kennis van geld zaken, maar is wel verantwoordelijk voor één van de grootste budgetten van BV Nederland. Heeft hij hiervoor wel zijn huishoudmanagement rijbewijs of financiële vaardigheidsbewijs ?

Misschien kan GBLT eens terug naar school of eens beter opletten? Waarom een kostenverhogende bezwaarprocedure, de ambtenaar aan de telefoon kan prima beoordelen of het wel of niet terecht is, of is het procedureel bestempelde hogere wiskunde ?

Na een telefoontje met GBLT met de vraag of dit dwangbevel nu echt nodig was. Blijkt dat de ambtenaar in kwestie geen autorisatie heeft om het samen op te mogen lossen. Hoe simpel kan het zijn ? Enkel met je kostbare tijd en energie kun je een bezwaar maken, waarmee je moet onderbouwen dat er geen opzet in het spel is. We hebben in goed overleg besloten om de € 60,= extra af te rekenen bij het GBLT. Dus BV Nederland casht weer extra. Wat zullen ze bij GBLT trots zijn op hun brief en boodschap om zo met de Nederlandse burger om te gaan. Om met een eerdere Koninklijke uitspraak af te sluiten, het was van ons gewoon een ‘beetje dom’… Communicatie maakt het positieve verschil. Positief nieuws in aantocht?


Leuke fotoshoot

Wat te denken van mijn ware fotoshoot deze week. Zo’n twee uur lang stond ik in de schijnwerpers. Een bevriende vakfotograaf vond het tijd dat mijn profielfoto op LinkedIn werd aangepakt. Een ware ervaring, waar je al niet op moet letten om er goed te komen op staan zeg. Ik heb zo’n beetje alle soorten voorbij zien komen: zuinig kijkend, loensend, jankerig, streng, te gezellig, te lacherig, maar ook als stereotype schaapachtig blondje en vergeet niet die van ware zoutzak. Dat was wel even meer dan lipjes getuit en borstjes vooruit. Compleet uitgeblust, maar met een paar prachtige foto’s naar huis. Benieuwd naar het resultaat ? Ga dan naar de Communicatie-expert link Consultancy en Masterclass., kijk op marketing-expert, of bezoek eens mijn LinkedIn of Facebook pagina, helemaal onderaan deze webpagina.


Jacuzzi als potentiele wietplantage
Voor wie het nog niet weet, onze neecuzzi is omgetoverd tot een jacuzzi. Het probleem is verholpen en ik kan nu bloggen vanuit onze jacuzzi. Zeker na mijn fotoshoot van van de week, dankbaar gebruik van de jacuzzi gemaakt. Wat een luxe en genot. Nu maar hopen dat de komst van onze jacuzzi niet wordt aangezien voor een potentiele wietplantage vanwege (mogelijk verdacht) hoger stroomverbruik. Laatst werd een hoogbejaarde, hiervan ook al verdacht. Bleek het een witlof plantage in de kruipruimte als hobby te zijn, haha. Communicatie-expert gaat uit van het positieve, with witlof ! Communicatie maakt het positieve verschil. Fijne dag.

#leefnuengeniet