EINDCONTROLE DRUKWERK

Controleren/adviseren m.b.t. de lay-out/opmaak van drukwerk.

Het begrip drukwerk is heel breed. Denk aan (A4/A3) folders, huisdrukwerk zoals: briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, maar ook een speciale, opvallende mailing, posters (blow-ups), kalenders en wat al niet meer. Zeker bij het maken van een folder komt een hoop kijken. Niet alleen het implementeren van de huisstijl, de te schrijven teksten en eventueel te maken foto’s, tekeningen e.d. , speelt de vormgeving bovendien een belangrijke rol. U kunt kiezen voor speels, strak, eigen ontwerp, ontwerp van een reclamebureau of DTP studio noem maar op.

Afhankelijk van uw wensen kan het handig zijn er nog iemand naar te laten kijken. U kunt u ontwerp voor leggen aan vrienden, kennissen, familie en wie al niet meer. Houd er rekening mee dat hoe meer mensen u een mening vraagt, des te meer verschillende meningen u krijgt. En in plaats van een conclusie of duidelijke voorkeur kan het zelfs verwarrender werken dan de bedoeling is.

Probeer in ieder geval iets niet op één dag af te ronden, tenzij u heel beslist bent.
Voordeel van het even ter zijde kunnen leggen, is dat u er wellicht daarna weer iets frisser tegen aan kijkt en daarmee net de puntjes op de i kunt zetten. Of misschien wel heel rigoureus te werk gaat…..

Welk drukwerk u ook maakt, stel uzelf altijd de vraag wat u ermee wilt bereiken, wie uw doelgroep is, in welke oplage, wat het mag kosten en of u iets met een steunkleur wilt of in full colour. Briefpapier heeft nu eenmaal aan andere boodschap dan een folder.

Zoekt u iemand die onafhankelijk en strategisch met u meedenkt? Neem dan contact met mij op.

 

 

COMMUNICATIE EXPERT
 
Startpagina van Communicatie Expert Contact opnemen met Elbert van Communicatie Expert